L’entrenador del Menarini Joventut analitza el moment de l’equip abans de participar a l’Eurocup 4 aquest divendres a Sardenya
El Menarini Joventut està fent una gran temporada, i després d’aconseguir la classificació per a la Copa del Rei el passat mes de febrer, ara l’equip verd-i-negre té el cap en l’Eurocup 4, on aquest divendres debuta. Els verd-i-negres s’estrenaran el dia 1 de maig a les 13:30h contra el Panathinaikos Athletic Club PwD grec. En una competició frenètica, la Penya tancarà el dia disputant el segon partit contra l’equip francès Hurricane 92 CVHG (20:15h). I l’endemà, 2 de maig, dos duels més contra els italians Asinara Baskets (11:15h) i el D-Junior Team (15:45h).
Fabián Castilla, l’entrenador del Menarini Joventut, analitza l’actualitat de l’equip abans d’aquest repte tan important i il·lusionant.
- Quina valoració fas del rendiment de l’equip aquest any?
Aquesta temporada, l’equip tenia dos objectius marcats: entrar a Copa d’Europa –on han tingut molt a veure tant la història i l’estructura del club com el rendiment a pista– i seguir en la línia dels últims anys d’allunyar-nos del descens. Aquests objectius han estat assolits. Ara, la nostra meta és superar els objectius que teníem planejats. Volem tenir un bon rendiment a la Copa d’Europa, que ens il·lusiona molt, i tancar una base forta i sòlida que ens permeti continuar millorant l’estructura de l’equip de cara a la temporada vinent. Creiem que és primordial deixar una base important, perquè és el que ens permetrà continuar creixent.
- Després de gairebé dues dècades sense participar, com va ser tornar a jugar la Copa del Rei?
Estem molt contents pel que vam poder viure. A més, vam entrar bé a la Copa, tot i que no vam tenir sort amb l’encreuament (AMIAB Albacete) i el partit se’ns va escapar als últims minuts. Vam estar a prop de guanyar-nos un lloc a la semifinal, hauria sigut històric. Però no ens entristim. Encara més, d’aquí surt molta de la nostra motivació per continuar millorant i treballant.
- Ja són 26 anys lligat al Club. Valorant tota aquesta etapa en conjunt, imaginem que content i orgullós pel creixement més recent, oi?
La felicitat que sento, per tot el que hem lluitat durant els últims anys, per la refundació de l’equip… realment és un somni per tots els que vam treballar per fer-ho possible. Al cap i a la fi, i sent sincer, fa uns anys no pensàvem que aquesta refundació fos viable. Ho intentàvem sense parar, però eren ja molts anys… i “qui bé busca, bé troba”, per això aquest projecte, que seguim pas a pas i complim els objectius que ens marquem, em genera un orgull immens.
- Parlant d’objectius, amb quin en ment va l’equip a la Copa d’Europa?
Intentar guanyar-la, per descomptat. L’equip s’ha preparat sense parar per tal d’arribar en les millors condicions possibles a la cita. Volem recuperar correctament a alguns jugadors que arrossegaven molèsties físiques i seria genial arribar sense lesions. Hem de fer també un esforç per estudiar i conèixer bé els punts a favor i en contra, tan nostres com dels rivals.
- I com es valora el desenvolupament de l’equip a la competició domèstica?
La BSR és intensa. Els rivals, com nosaltres, milloren amb el pas dels anys. M’alegro que la competició vagi esdevenint més i més forta. Crec que hem tingut un any correcte, amb moments molt dolents, però també molt bons. Hem de saber quedar-nos amb tot allò que hem fet bé i potenciar-ho i corregir tot allò en què podem millorar, tant per la Copa d’Europa com per la temporada vinent de lliga.
- I, per acabar, un missatge a l’afició?
Que continuïn animant a la Penya i a totes les seves seccions. I que defensin allò que som, què és molt especial. Que ho tinguin present en els bons moments i, especialment, en els dolents. És responsabilitat de tots i totes cuidar aquest club per poder estar orgullosos de tot el que representem.































