La Penya perd en la penúltima jornada i es jugarà la permanència a Gran Canària (69-74) 

La vint-i-novena i penúltima jornada de la Liga Femenina Endesa portava el Joventut Badalona de tornada a l'Olímpic Arena després de la derrota patida a Leganés la setmana passada. Les verd-i-negres es mesuraven a l'Ingeniería Ambiental CAB Estepona, novenes a la taula amb un balanç de 13 victòries i 15 derrotes. A més, les malaguenyes arribaven en ratxa a Badalona després de guanyar els seus últims 4 partits. Les de Fabián Téllez, per la seva banda, afrontaven el duel amb la necessitat de guanyar per dependre de si mateixes en la lluita per la salvació.

El partit ha arrencat amb la igualtat per bandera. L'avantatge –sempre mínim– al marcador s'alternava entre tots dos equips, fins que, arribats a l'equador del primer període, l'Estepona ha millorat per posar-se al capdavant. Els ànims de les locals no han decaigut i, malgrat la falta d'encert que han arrossegat durant bona part del primer període, han aconseguit posar fi als primers 10 minuts a únicament 4 punts de distància en un marcador que assenyalava un 17-21.

Les de Fabián Téllez s'han mantingut fermes a l'inici del segon quart i, tot i que les malaguenyes han trobat certa fluïdesa en atac, no han deixat d'insistir per mantenir-se de ple en l'encontre. El despertar verd-i-negre des de la línia de tres ha ressorgit la Penya i ha tornat la màxima igualtat al parquet de l'Olímpic, que ha presenciat el tancament de la primera meitat sota un resultat de 32-35.

La segona part ha començat amb les locals mantenint la inèrcia positiva que havien anat generant abans de posar rumb als vestidors. El gir de guió ha arribat als 3 minuts de l'inici del període, quan l'Estepona ha pujat de revolucions, ha millorat els seus percentatges i s'ha fet amb la màxima fins al moment: +15. En el moment més crític del duel, les badalonines han tornat a recórrer a l'orgull i l'esforç, tancant el tercer quart amb un 45-56 que permetia continuar somiant amb el triomf.

L'últim quart presentava a la Penya la difícil tasca de retallar distàncies davant d'un equip que havia progressat amb l'esdevenir del partit, aprofitant al màxim les seves situacions en atac. Amb dos triples anotats només arrencar, les malaguenyes han posat terra pel mig al marcador. Les locals ho han intentat de totes les maneres possibles, reduint la diferència a -10 per primera vegada en molts minuts. Amb un Olímpic bolcat amb les seves jugadores, el desavantatge ha passat a ser de només 5 punts quan faltaven 37 segons, tot i que la remuntada no s'ha pogut materialitzar i el duel s'ha acabat tancant amb un resultat definitiu de 69-74 que obligarà la Penya a guanyar en l'última jornada de lliga per assolir la permanència.

Algunes de les jugadores verd-i-negres més destacades al llarg de l'encontre han estat Rachel Howard (15 punts i 6 assistències), Ajsa Sivka (12 punts i 7 rebots), Laia Lamana (11 punts i 4 pilotes robades) o Lauren Ebo (11 punts i 7 rebots).

El pròxim compromís per a les de Fabián Téllez serà dissabte vinent, 25 d'abril, al Pavelló Esportiu Insular La Paterna. Allà, la Penya es mesurarà a l'SPAR Gran Canaria en l'última jornada de la temporada. Si les badalonines aconsegueixen el triomf, salvaran la categoria sempre que el Kutxabank Araski perdi a Estepona. Guanyar i que les basques perdin. Qualsevol altra combinació acabaria amb el Joventut a Lliga Femenina Challenge.