La Penya venç al KOSNER Baskonia a l’Olímpic per tornar al camí de la victòria (81-69). Triomf i average! 

La jornada 27 de la Lliga Endesa portava l’ASISA Joventut de nou a l’Olímpic Arena després de la dura derrota del passat dimecres a Atenes, que va suposar l’eliminació dels verd-i-negres de la Basketball Champions League en caure en els últims instants davant l’AEK BC. Sense temps per a lamentacions, l’equip de Dani Miret havia de tornar a Badalona i forjar, en l’adversitat, una nova unió amb la seva afició per posar totes les energies en la competició domèstica. El rival en aquesta ocasió era el KOSNER Baskonia (quart classificat i guanyador de la Copa del Rei el passat mes de febrer), que arribava amb un balanç de 19 victòries i 7 derrotes. La Penya, per la seva banda, afrontava aquesta vint-i-setena jornada com a setena classificada amb un registre de 16-10. En un duel gens fàcil, tocava tancar files i aixecar-se un cop més per tornar al camí de la victòria.

Els primers compassos del partit van estar marcats per un joc cuinat a foc lent, amb ambdues defenses imposant-se als atacs i fent pagar cara cada cistella. La intensitat es va mantenir a l’Olímpic durant tot el primer quart, amb la Penya mostrant-se lleugerament superior i tancant-lo amb un ajustat 16-13.

La intensitat es va mantenir, però el ritme del partit va augmentar amb l’inici del segon període. El KOSNER Baskonia va començar millor i es va posar al davant. Els verd-i-negres, tot i veure’s especialment penalitzats pel desencert en el triple (1/9 al descans), no van abaixar els braços i van saber aprofitar les seves oportunitats, limitar les ofensives basques i tornar a agafar aire per manar en el marcador, que assenyalava un 38-29 al final de la primera meitat.

La represa va afavorir el conjunt visitant, que va retallar distàncies tot i que la Penya va mantenir el bon nivell mostrat fins aleshores. L’equip dirigit per Paolo Galbiati va millorar en atac i va tornar a equilibrar el partit a l’Olímpic. Els de Dani Miret van resistir, però un gran tram final dels vitorians va deixar el tercer quart amb un 52-53.

L’ASISA Joventut va iniciar l’últim quart amb força, apretant des del primer segon i recuperant el lideratge en el marcador. Una clara millora local des de la línia de tres va contagiar tot l’Olímpic, que va jugar un paper clau en els instants decisius i va aconseguir empènyer l’equip cap a la dissetena victòria a l’ACB amb un resultat final de 81-69.

Alguns dels jugadors verd-i-negres més destacats del partit van ser Michael Ruzic (18 punts i 9 rebots), Jabari Parker (16 punts i 6/8 en tirs de dos) o Ricky Rubio (14 punts i 7 assistències).

El pròxim compromís per a l’equip de Dani Miret a la Lliga Endesa tindrà lloc diumenge vinent, 26 d’abril, a les 12:00 hores. Al Pazo dos Deportes de Lugo, la Penya s’enfrontarà al Rio Breogán amb la intenció de guanyar per continuar consolidant-se en posicions de play-off.